torsdag 15 mars 2012

DET SPÖKAR

Inatt flög jag upp av att barnens dörr rycktes upp, den är rätt trög och låter när den öppnas. Sen låg jag och lyssnade efter fotsteg för ibland går ju Max upp på toa. Men ne, inte ett ljud hördes. Katten då? Han bryter ju alltid upp vår dörr och han låg faktiskt inte vid mina fötter. Jag låg och lyssnade men hörde ingenting så jag gick upp. Då va barnens dörr på glänt men de sov i sina sängar, hunden sov på dörrmattan och katten i tvättstugan. Det är inte första gången deras dörr slits upp på nätterna och ingen är där. Jag har skrivit om det förr här. Men jag har stått och tittat på deras dörr med och sett hur den öppnar sig någon decimeter. Jaja, barnen har väl någon som övervakar dom där inne, men som inte tycker att de ska sova med stängd dörr...

Åh, förra veckan när jag körde igenom en gård (på natten) fick jag en obehagskänsla i hela kroppen. Den va verkligen obehaglig och jag tänkte om jag skulle se någon vid deras ladugård så tutar jag och väcker folket som bor där. Men såg ingen. Någon dag senare stod det i tidningen att de varit på ett ställe och slangat bensin men blivit avbrutna/rädda för något. Sen stod det i tidningen inatt igen så jag va tvungen att kolla va det hette på det ställe där jag fick obehagskänslan, men det va i byn efter där det skulle varit. Men vem säger att de inte va där med?

Å så såg jag en bil på 23:an som körde utan lyse. Det måste det varit. Jag kom och körde mot en korsning som är upplyst och från andra håller står redan en bil. Å så ser jag bara något glida förbi ute på vägen, det ser ut som silhuetten av typ en bubbla för den va rund baktill. Men inga lysen. Sen tänkte jag kan det verkligen varit en bil? Det kanske va ett vildsvin. Men ne, ett vildsvin skulle inte sett så stort ut på det avståndet....

2 kommentarer:

  1. Nä-E va läskigt! Jag är världens fegis och inbillar mig ofta att spöken och andra finns..

    Detta var som en rysare Lotte!

    Kram

    Ida & Nike

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror absolut att det finns spöken!! Men jag blev faktiskt inte rädd för den gör ju inget ont...

      Radera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥