måndag 21 november 2011

TURBOLOTTE I FARTEN

Precis stoppat in skurhink och dammsugare. Trasorna är kastade. Vi hann inte mer än hem från Kalmar förrens jag va i farten. Hemma 20.40 och sen började det. Men nu är sovrummen helt skrubbade från golv till tak, köket likaså. Imornbitti tar jag tvrum och hallen. Å tvättar ett par maskiner till. Tvättstugan får bli sist för den dörren går ändå stänga. Gardinerna är strukna så när barnen kommer ska vi hänga upp dom och plocka fram julstjärnor och belysning. Enen fick sin slinga igår. Seeeen kan den efterlängtade månaden, december, börja. Å jag kan pusta ut. Om det bara kunde komma lite snö :-) Hoppas på lite till julskyltningen men det får nog förbli en önskan...

Vi gick en runda i Kalmar innan vi for hem. Tittade på slottet, på gamla hus mm. Så fint!! Jag skulle vilja gå där dagtid med och kolla läget.

Nu är jag så uppe i varv så jag får se om jag kan somna... Imorn ska jag ut och springa igen för bilen ska hämtas utanför Osby. Så jag behöver nog sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥