måndag 21 mars 2011

SOPPAN PÅ I VANLIG ORDNING

Barnen har åkt och soppan står på spisen och puttrar.

Vi va hos familjen F och lekte och fikade. Max fick titta i en grävmaskinstidning så han va eld och lågor, den hade ju grävt ner sig i geggamojan... Å jag va tvungen att väga deras katt... Han är gigantisk!! Å så säger de att han har gått ner i vikt... Men jag vägde honom och han väger 9 kilo!! Jag som tycker Sambo är stor... Diesel är ju som en liten minifis jämfört med deras katt :-)

Barnen åkte och jag saknar dom redan!! Men nu har jag så mkt att göra denna veckan så det kommer gå fort till måndag.
Jag gör min vanliga soppa och så laddar jag mig mentalt, brallorna är på och om en stund ska jag ge mig ut. Ner till Loshult, jag vet inte riktigt hur långt det kan va men jag ska be Joppe nolla mätaren när han kör ner.

Jag kollade lite på HM och där fanns ju lite, det mesta va utplockat, men det som Thea kryssade för i katalogen igår, fanns ju redan på sale, så jag klickade hem lite. Nu längtar vi efter vååår!! Lite knoppar på träden och soliga vårkvällar.

Nehe, soppan klar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥