tisdag 22 mars 2011

KAN HUNDAR...

... få urinvägsinfektion? Å hur sjutton kan man veta det isåfall? De gör ju fasen inget annat än går och småskvätter!! Jag och Hugo va ute på en lite nätt promenad på två timmar... Den brukar inte riktigt ta så lång tid annars, men när det ska nosas, skitas och skvättas i varje hörn så tar det sin lilla tid!! Men jag såg ju på honom att det va ju inte han som rastade mig iallafall, han såg ju helt slut ut när vi kom hem :-) Stackarn, men han sover nog gott inatt!! Det är perfekt att åka ut och hämta hit honom när jag vill ha lite sällskap till promenaderna. Jag skulle vilja ha en egen hund, fast då kan väl nån annan tycka att det är kul och låna den när det regnar eller är -10 ute? Jag tror nog jag nöjer mig med katt och låne-hund. När vi kom in va han mer svart än gul/vit, men det är ju ingen mening att dammsuga upp all grus innan han torkat klart. Men han är så söt när han ligger jämte mig, eller ja, han följer mig vart jag än går :-)

1 kommentar:

  1. Ja det kan de, precis som alla däggdjur och kanske icke-däggdjur också :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥