onsdag 23 februari 2011

SKITIG? REN?

Idag har vi fått jobba lite själva på Ömsesidig Respekt. Det är såå lärorikt det här!! Jag ångrar inte en sekund att jag anmälde mig till det.
Jag har ett barn som ofta säger "jag äter inte det, det är äckligt". Å då ska jag ju på ett lite pedagogiskt sätt bekräfta barnets känsla och sedan få det att äta. Å förklara att det inte är okej att klaga vid varje måltid innan det har smakats.

Å en annan positiv sak med ju, biltvätten!! Jag ville ju att Joppe skulle åka och skicka in bilen i biltvätt ikväll... Den är ju skitig upp på rutorna ju... Men då försöker han tala om att är det så här många minus så kan jag inte öppna dörrarna imorn, om den har tvättats ikväll. Neee, klart den torkar, den står ju i carport, tycker ju jag då. Nej den fryser, säger han. Mm hmm, muttrar jag iväg. Biljävel som ska va "grå" just nu, egentligen är den ju blå. Det är ju pinsamt och besiktiga en grå bil!! Så åkte jag iväg på utbildningen och då kommer min genialiske vän H och säger att jag kan ju skicka in den i tvätt imorn!! Jaaa, det måste jag ju säga till honom att han kan ju göra det imorn!! Vilken idé!! Gå in och håller på o skrämma halvt ihjäl honom för han dammsuger ju, Vet du, säger jag, H sa att bilen kan ju tvättas imorn så är den ren till besiktningen!! Men då fryser den ju sen ändå, säger han. A men va faaaan säger jag, spelar det nån roll? Jag ska ju inte köra nånstans på fredag ändå... Men egentligen, vem fan bryr sig om jag kommer med en grå bil imorn? Förmodligen bara jag. De har väl sett gråa bilar förr? Annars om de ha synpunkter på den skitiga bilen, då kan jag ju sträcka på mig och säga på ett vuxet sätt "Hörrdududu, det är faktiskt mååånga minus ute och tvättar jag bilen, då hade jag inte kunnat komma hit, för då hade dörrjävlarna frusit fast"!!
Ska jag skita i skiten eller ska jag tvätta, det är frågan. För vems skull tvättar jag? Förmodligen min egen så jag inte behöver ha solglasögon på när jag kör genom byn, ifall någon skulle se mig...

2 kommentarer:

  1. En viss risk finns det för att bildörrarna fryser fast efter tvätt. Det har i alla fall vi varit med om med en av våra bilar och då var det bara massor av snö som smält och sen fryst när det var mer vatten än snö :)

    SvaraRadera
  2. Men Lotte, du har ju faktiskt en fin fläkt kopplad till motorvärmaren i bilen, bara se till att den får stå på ett bra tag innan du ska åka så tinar det. Så har jag alltid gjort. :) / CL

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥