söndag 12 december 2010

KNÖKFULL EFTERMIDDAG

Vi har varit i full gång hela eftermiddagen!! Först gick jag och Thea bort till kalaset.


Vi slog in paketet med massa snöre, jättefint!! Så skrev Thea ett kort och klippte till det. Hon är superduktig på att skriva och klippa och greja.

Medans Thea va på kalaset åkte vi andra till Ikea. Köpte backar och ljus + en vit amaryllis. Max lekte i bollarna och bara äääälskar det!! Sen köpte vi en gran :-) Jag ville ha en som inte är allt för stor och vid. Det är lite trångt...


Max va nöjd med granen och välkomnade den. Men in kommer den inte förrens nästa gång barnen kommer. Jag hatar barren...

Sen åkte kläderna på och vi gick och hämtade Thea. När Thea är på kalas blir Max tjurig och vill med ha godispåse. Å hos den här tjejen får han en egen påse... Det va likadant förra året. Då gnällde han lite och så fick han en jättepåse.


Nu håller jag på och gör fudge. Barnen tröttnade och gick och lekte istället. Jag har "pepparkaksmuffins med fluffig frosting" i ugnen. Å så ska vi göra fruktsallad med. Så innan julkalendern blir det fruktsallad. Imornbitti innan luciafirandet blir det pepparkaksmuffins. De skulle ha något i magen när de kommer för frukosten blir lite senare.

Dags att göra frostingen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett avstamp♥