tisdag 31 augusti 2010

KÄPPHÄSTAR & JUBELIDIOTER

Jag kan inte riktigt förstå mig på en del folk!! Asså jag blir riktigt förbannad på folk som inte gör det bästa utifrån sina barn!! Det finns dom som ska sätta käppar i hjulen HELA JÄVLA TIDEN!!! Å jag kan ikke begripa VARFÖR!! Just i detta fallet handlar det om att boka upp sig på 5, hallå FEM lördagar för att barnet ska lära sig den billigaste livförsäkring de kan få!! Det finns alltid folk som är villiga att hjälpa till annars så fort ett lillfinger viftas. Men ne, det är bättre att tänka på egot och skrika NEJ innan man tänker till en extra gång!!

Sen undrar jag, när det gång på gång sätts käppar i hjulen för de barn som vill göra något, om det bara är ok hos ena föräldern.... Hur tänker barnen då? Om de är just de som aldrig får göra något när alla kompisarna gör saker... Å hur poppis blir "käppföräldern"? Jag vette fan om jag själv skulle vilja va hos den som bara strök mothårs hela tiden!!! Men det är ju tiden till att visa det....

Men som sagt, än är inte den sista jubelidioten född!!

2 kommentarer:

  1. tråkigt när det bara är den ena som tänker på barnets bästa.Fem lördagar är ju ingenting,vi har tio lördagar som vi bokar upp oss med glädje för våran dotters skull för vi vet hur viktigt detta är o det är lika bra o lära sig tidigt för ju äldre man blir desto räddare blir man.Du får ju annars ta detta själv så hon får fem gånger iallafall.Bättre det än ingen träning alls,har du tur så kanske hon tjatar på sin pappa med att de ska gå dit så hon kan visa honom vad hon lärt sig.Visst det är ju sura pengar att ligga ute med när man inte kan uttnyttja all tid o kanske inte kunna gå upp en grupp med de andra.Men det är värt pengarna,vad gör man inte för sina små ögonstenar

    SvaraRadera
  2. Jadu, det SKA jag göra!! (om hon kommer med i gruppen) Jag har t o m sagt att den blivande sambon kan hämta henne och gå dit!! Hon kommer bli överlycklig!! Dels träffa andra barn och hon ÄLSKAR bada!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avstamp♥